ett helt inlägg om skor

Jag hade ju fått in flytet innan, men sen dog det igen. Sug balle. Lite nya sammanfattningar nu då, sen sist jag skrev. Precis när jag skrev det började jag tänka, vafan har jag gjort? Håller inte koll på dagarna, bara stunderna.

8 par skor står fint på en hylla på mitt rum.
6 par skor står snyggt i lådor.
3 par står på golvet och ser fina ut.
Sammanlagt har jag använt 5 par mer än en gång.

Igår betalade jag in pengar till ett par nya converse som nu är på väg hem till mig.
Idag ska jag betala in pengar till ett par svarta höga skor som sen ska skickas hem till mig.
Är jag besatt? Det är många som frågar det när dom går in på mitt rum, eller frågar mig vad jag ska ha för skor på mig när vi går ut och jag bara lavar fram förslag. Jag sa för längesen att ett par skor är som en pojkvän. Och det är det fr mig, låter som om jag borde läggas in. Men så är det inte. Alla har någonting dom älskar extra mycket, något som gör en glad, får en att le, känna sig lycklig, känna sig speciell och känna sig som en prinsessa. Det kan vara en person, eller en sak. För mig är det mina skor. Varje kväll när jag ska gå och lägga mig, provar jag ett par. Bara för att dom inte ska känna sig mindre älskade.

Varför är jag störd? bra fråga. Detta inlägget får mig säkert att verka störd, men så är det inte. Det första jag kollar på när jag ser en person, är skorna. Inte kläder, lgon, hår eller rumpa. Skorna. För det utgör allt. Man kan ha snygga kläder, ett snyggt ansikte och så vidare. Men skorna avgör allt! Sen att jag skulle kunna döda för ett par höga klackar är en annan sak. Till er som frågar, ja jag ska lägga ut alla mina skor en och en på bilder och skriva var dom kommer ifrån.

Redan nu sitter jag och planerar vad jag ska köpa för skor när min lön kommer in på kontot. Höstskor, men även ett par röda. Som kommer sticka ut ur mängden sådär snyggt. Precis som ett par röda läppar till en svart klänning.

Nästa gång jag är på väla, ska jag springa in på ikea och köpa en hylla som jag sen ska sätta upp längst taket så jag kan få plats med dom där. Eftersom dom nya skorna, absolut inte får stå nere i skohyllan. Utan dom ska stå i centrum.

Mina skor är som min pojkvän. Helt underbar, får mig att le, gör så jag blir glad, får mig att känna mig snygg, speciell och helt jävla perfekt. Skulle inte jag få köpa skor, skulle jag nog gå in i någon djup depression och aldrig komma ut ut den igen. Så allvarligt är det. Jag behöver inte använda skorna, jag måste bara köpa dom. Som man köper mat för att överleva, köper jag skor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0