kanske dags nu?

Nu! Nu är första gången jag skriver något här, efter att ha gått och tänkt på det sen jag skrev senast. Varför har jag inte orkar? bra fråga jag ställer till mig själv. Det är nog för att det här med bloggar har blivit lite för mycket. Men nu är jag här och kladdar lite. Vad har jag att säga, inte ett skit. Som vanligt tänker jag själv. Men här kommer lite kludd.

Om mindre än en vecka är det julafton. Den 2:e julaftonen utan min mormor. Vilket har gjort att jag hatar julen, alla tomtar, allt rött, allting. Mamma älskar julen. Tomtar överallt. Mår illa.
Skolan slutar på tisdag. Jag vill inte säga att det är skönt. Eftersom jag gillar att vakna varje dag, frysa lite innan bussen kommer, åka i 50 minuter för att sen komma till skolan och mötas av ett ansikte jag vill se varje dag jag vaknar i många år.
Det står en burk nere i köket med ordet ''studentresan'' på. Där får man lägga i pengar om man vill så jag klarar mig när jag åker utomlands i maj. Sol, värme, sprit och minnen.
Snart tar jag studenten. Känns som om jag skriver det allt för ofta. Men det är verkligen sant. Tänk vad man har fått uppleva dessa åren på gymnasiet. Jag kommer aldrig glömma och det lär nog blir så att man får ta på sig vattenfast mascara just den dagen allt tar slut. Eller så kommer jag skratta mig igenom allt. Som vanligt. När jag vill gråta skrattar jag
På måndag har jag ingen skola, skönt.
På mångag har jag en tandläkartid klockan 8 i helsingborg. inte skönt
Snart börjar narnia och jag ska duscha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0