i like to make myself the lead

Idag skulle vi till stranden, men det sket sig. Eftersom solen lekte kurragömma bakom molnen. Så jag sov i bilen, vi fikade, shoppade och drog hem. Och eftersom jag är jag, fick jag med mig en byxdress med det coolaste mönstret och en randig tröja hem. Jag har inte packat upp det ur påsen än, eftersom jag inte har plats till det i garderoben. Den är för liten. Jag har inte för mycket kläder.

Om två dagar fyller jag 18, bara två dagar. Igentligen bara 24 timmar och 36 minuter, om man ska gå enligt min klocka just nu när jag skrev denna meningen. 18 år gammal och jag har fått köra bil för första gången i mitt liv, bland folk, med hela familjen i bilen. Det var blandade känslor. Jag var glad och tuff, pappa var stolt, mamma nervös, lillebror satt helt tyst, Ebba sa inget och Matilda tyckte det gick lite sakta. Under ett tillfälle sa pappa att jag bara skulle låta ratten glida tillbaka i mina händer. Då skrattade jag och sa att det inte gick, för mina händet hade klistrat fast pga all svett. HAHA! Jag avslutade allt med ''Jaha, då blir det att köra i stan nästa'' Mamma sa ''Jag fruktar inför den dagen du ska köra ute bland folk.''

Just nu sitter jag och väntar på att det ska bli imorgon, varför vet jag inte. Jag ska klippa häcken och försöka få med mig mamma till en second hand butik. Hoppas på det bästa.

Visst fan!!


Dessa snygga är på väg hem till mig. ÄR JAG GLAD ELLOR?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0