jag sviker dig aldrig min vän, hos mig är du evigt trygg

910304. Siffrorna jag alltid kommer att ha med mig, vart jag än går och vad som än händer. Hur det blev så att jag bestämde mig för att alltid ha det med mig är en lång historia. En historia som började för snart tre år sedan och snart varat i tre år. Jag har varit med om mycket och jag har tagit mycket skit. Men under alla dessa åren, har jag alltid haft någon att vända mig till. Någon som alltid finns där, dag som natt. En vänskap jag alltid kommer älska och bevara.

Och tillsammans med siffrorna fick han på studenten ett kort. Där en text löd

''För cirka två år sen, låg jag där i din famn. Hela min kväll var svart och din var förstörd.Jag hade förstört den. Men den kvällen blev starten på en ny vänskap, en vänskap jag värdesätter högt. Vi sågs nästan varje dag den sommaren, allt var perfekt. Det gick ett år, fortfarande lika bra vänner. Om inte mer. Det har gått ytterligare ett år till. Vi är som gjorda för varandra.

Tänk allt vi har hittat på genom alla dessa åren. Allt galenskap vi har ställt till med tillsammans. Alla minnen vi har med varandra är sånt man aldrig glömmer. Larmet vi startade hos Jarl, när du blev slagen på hbg festivalen, alla pussel vi har lagt hemma hos mig och min födelsedag som firades hos dig. Sen alla fester vi varit på tillsammans, som inte går att räkna på 50 händer, är också sånt man aldrig glömmer. Små saker som blir till stora minnen, bli oftast dom man alltid minns längst.

Du står här idag, precis tagit studenten. På väg in i ditt liv som vuxen. Jag hoppas med hela mitt hjärta att jag om ett år fortfarande kan glädja mig över att du är min vän. Att du finns där som du är här idag. Jag säger inte grattis och inte lycka till, eftersom du och jag kommer vara tillsammans hela livet ut. Föralltid och alltid din amanda.''

Jag känner en kille, en kille som heter Marcus Jansson.
910304. Siffrorna jag alltid kommer att ha med mig, är hans.
Och jag vet att du läser detta. Så därför kan jag skriva såhär

Om världen skulle mätas som en liten punkt. Då kan jag säga att jag älskar dig så mycket som en melon är stor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0