Live my life, you would love it

Dom senaste dagarna har varit underbara. Jag flyger fram på moln, små vackra, fluffiga vita moln. Fredagen var planerad, jag skulle vara taxi till pappa som var ute med jobbet i hbg, sen hämta syrran på natten. Också i hbg. Kvällen slutade så, fast lite annorlunda. Jag hämtade pappa, fixade mig på 20 minuter, drog på förfest, sen körde in till hbg, mötte upp mina kära vänner, dansade tills fötterna gjorde ont i låga skor, skrattade, pussades, körde hem och föll handlöst i en varm famn där jag stannade hela natten. Vaknade 2 timmar senare. Bredvid mig låg fortfarande denna vackra skapelse. åh, jag är så lycklig. Jag körde till jobbet och tänkte ''allt detta gjorde jag nykter.'' Jag hade en såå jävla bra kväll, nykter.

Jag jobbade hela lördagen på väla, körde hem. Åt, duschade och sov 10 minuter i soffan. Sen var det dags att åka till Ekebo för pass nummer två. Perikles och Dead by april spelade och det var fullt ös. Jag stog bakom baren, helt själv. När natten slog tre rullade jag hemåt. Halvägs kom jag på att jag hade glömt nyklar, tog upp mobilen och skulle ringa mamma. DÖD, sen när fan har min mobil laddats ur.. Knackade och ringde på dörren i en halvtimme innan mamma kom och öppnade. Mascaran rann längst kinderna, övertrött och jävligt sliten.

5 timmars sömn sen ringde klockan igen. Dags att jobba. När dagen var slut och vi hade släckt ner, kom Angelica. Min vackra vän. Imorgon åker hon iväg i två veckor för att vara reseledare, sen kommer hon hem i några dagar innan hon verkligen åker iväg på riktigt. 8 månader. Jag ska vara utan denna person i 8 månader. Det är då fan inte möjligt. Jag kommer fortfarande gå till BikBok när jag slutat alla mina arbetspass för att säga hej och prata skit, jag kommer fortfarande vänta på att du ska komma och käka mat med mig, eller bara köpa en stor cappuccino med mycket skum, på lättmjölk och med ytterst lite vanilj. Du är den mest galna personen jag känner. Så korkad, tom och glad. På det vackra viset som bara du kan.

Imorgon kommer jag vara först vara nervös, sen kommer jag sakna dig. Mer och mer för varje dag. Jag önskar dig all lycka, snart ses vi igen. Min vacka vän:
Live one day at a time, and make it a masterpiece.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0